Saturday, November 1, 2014

silabusi matematikashi I klasi

                                                                სილაბუსი
მასწავლებლის სახელი და გვარი:  ზაირა რევაზიშვილი
საკონტაქტო ინფორმაცია: 591818273
სასწავლო საგნის სახელწოდება:  მათემატიკა
სწავლების კლასი: I
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა: 1 წელი
საათების რაოდენობა: I კლასი-5 საათი
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა: თანამედროვე ეპოქაში მათემატიკა ცხოვრების განუყრელი ნაწილია. იგი გამოიყენება ადამიანის საქმიანობაა გარემოს დაცვასა და აღფგენა. კეთილმოწყობაში, სოციალურ მადაწყვეტილებათა მიღებაში. აგრეთვე  აღსანიშნავია მათემატიკის განსაკუთრებული როლი კაცობრიობის განვითარებაში და თანამედროვე ცივილიზაციის ჩამოყალიბებაში. საინფორმაციო და გამოთვლითი ტექნოლოგიების განვითარება, სივრცე-დროის სტრუქტურის უკეთ გააზრება .ბუნებაში არსებული მრავალი კანონზომიერების აღმოჩენა და აღწერა , ნათლად წარმოაჩენს მათემატიკის სამეცნიერო და კულტურულ ღირებულებებს
სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში: ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი.
სასწავლო საგნის მიზანი და ამოცანები;  
. მოსწ. აზროვნმების უნარის განვითარება
.დედუქციური და ინდუქციური მსჯელობის მხედველობათა დასაბუთების მოვლენებისა და ფაქტების ანალიზის უნარის განვითარება
. მათემატიკის, როგორც საზოგადოებრივი კულტურის შემადგენელი ნაწილის გაცნობიერება.
.ცხოვრებისეული ამოცანების გადაწყვეტა საჭირო ცოდნის გადაცემა და ცოდნის გამოყენების უნარის განვითარება
ამოცანები:
ძირითადი უნარ ჩვევები რომელთა გამომუშავებასაც ხელს უწყობს მათემატიკის სასკოლო კურსი:
. მსჯელობა-დასაბუთება
.კომუნიკაცია
.მოდელირება
.პრობლემის გადაჭრა
.დამოკიდებულება
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზო კომპონენტები: იმისათვის რომ პირველ კლასში მოსწავლემ შეძლოს წლის ბოლოს მისაღწევ შედეგზე გასვლა , მას უნდა ჰქონდეს შემდეგი ცოდნა:ითვლიდეს 10-მდე, ცნობდეს ფერებს, გეომეტრიული ფიგურები, ზევით-ქვევით , წინ-უკან, შორს-ახლოს, ბევრი-ცოტა.
კურსის ორგანიზაცია:
საკლასო მენეჯმენტის ხერხები:
.ინდივიდუალური
წყვილებში
ჯგუფური
მთელი კლასი
მეცადინეობის ფორმები:
ლექციური, პრაქტიკული, პრეზენტაცია, კომბინირებული.
სწავლების მეთოდები: პრობლემური, ტრადიციული.
სასწავლო კურსის შეფასება:
შეფასების ტიპები:
მიმდინარე-განმავითარებელი
შემაჯამებელი-განმავითარებელი
განმავითარებელი შეფასება წარმოადგენს კომენტარებს, რჩევებს, რეკომენდაციებს წერილობით ან ზეპირი სახით.
აკადემიური შეფასების კომპონენტები: საკლასო დავალება, შემაჯამებელი დავალება
შეფასების ფორმები:ზეპირი გამოკითხვა, წერითი სამუშაო, ტესტირება, პორტფოლიო, თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება.
რესურსები:
მოსწავლის სახელმძღვანელო: მათემატიკა-ირინა რუხაძე
მასწავლებლის სახელმძღვანელო: მათემატიკა -ირინა რუხაძე
დამხმარა სახელმძღვანელო: მათემატიკა -გოგიშვილი
თვალსაჩინოება:პლაკატები:სახელმძღვანელოს მიხედვით თითოეულ გაკვეთილის, გეომეტრიული ფიგურები.
ტექნიკური საშუალებები: ბუკი
ადამიანური რესურსები:
მისაღწევი შედეგები: მოსწ. შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები და რაოდენობები , რიგობრივი რიცხვითი სახელების გამოყენება, დააკავშიროს ერთმანეთთან თვლა და რიცხვი. რაოდენობის შეფასება და შედარება. განავრცოს წარმოადგინოს და ერთმანეთს შეადაროს საგნების პერიოდული განლაგებები. ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის ამოცნობა და აღწერა. მათი გამოპსახვა და ურთიერთმდებარეობის გაქნსაზღვრა.
N
თემის სათაური
საათ.
რაოდ.
თემის შესწავლის მიზანი
მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები
აქტივობები და მეთოდები
რესურსები
შეფასების მეთოდები და კრიტერიუმები
1.







რა ვიცით რა არა
14
მოსწავლეებმა შეძლონ გეომეტრიული ,ზღაპრის გმირების, ფერების გარჩევა. ერთმანეთისგან საგნების მდებარეობის გარჩევა, ზომა, ფერი, ადრე, გვიან. განივითარონ რაოდენობების შედარება
მათ. 1.5.1.1;1,2;
17-3,1.6-2; 1.7-4
პროვოცორება, კითხვა-პასუხი, მასწვლებლის მინი ლექცია.  ბუკზე მუშაობაგაკვეთილის შეჯამება
რვეული, საწერ კალამი, ფერადი ფანქრები, სახატავი რვეული, ბუკი. სახელმძღვანელოს პლაკატები
განმავითარებელი, კომენტარები
2.








რიცხვები 1-დან 10-მდე







37
მოსწ. განივითარონ რიცხვების წაკითხვის, დაწერის, სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით,გამოსახვის უნარ-ჩვევები. ერთმანეთს შეუსაბამონრიცხვები, რიცხვითი სახელები და შესაბამისი რაოდენობები
მათ.1.1-1; 1.1-3; 1.1-4;1.2-1; 1.2-2;1.2-3;1.3-1;1.4-1;
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია., ბუკზე მ უშაობა
სახელმძღვანელოს პლაკატები. ბუკი. საწრე კალამი. რვეული. სახელმძღვანელოს პლაკატები.სახატავი მასალები.
განმავითარებელი, კომენტარები
3.









შევკრიბოთ და გამოვაკლოთ








49
მოსწავლეებმა განივითარონ შეკრებისა და გამოკლების ცნების  სხვადასხვა კონტექსტში სიტყვიერად აღწეროს უნარ-ჩვევები. მოახდინონ შეკრების და გამოკლების თვალსაჩინოდ დემონსტრირება. განივითარონ გამოთვლითიო უნარ-ჩვევები.
მათ.1.3-1,2,3,4;1.4-2,3;1.5-1; 1.7-1,2;;
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.სახელმძღვანელოს რვეულზე მუშაობა, ბუკზე მ უშაობა.“ჯადოსნური ყუთი“
სახელმძღვანელოს პლაკატი. ბუკი. საწრე კალამი. რვეული. დროები“ .სახატავი მასალები. ჩხირები, საანგარიშო
განმავითარებელი, კომენტარები
4.







რიცხვები 11-დან 20-მდე
30
მოსწავლეებმა დააჯგუფონ საგნები ორ-ორად, სამ-სამად. ერთობლიობიდან გამოყონ მითითებული რიცხვების შესაბამისი რაოდენობა. გაეცნონ ათეულს როგორც თვლის ახალ ერთეულს. ისწავლონ 11-დან 20-მდე რიცხვების ჩაწერა, წაკითხვა, გამოსახვა
მათ.1.1-1,2,3,4;1.2-1,2,3,4,5;1.3-3,4; 1.4-2,3,4; 1.5-2;
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,  სახელმძღვანელოს რვეულზე მუშაობა, ბუკზე მ უშაობა.
სახელმძღვანელოს პლაკატი.ჩხირები, საანგარიშო, სხვადასხვა საგნები ბუკი. საწრე კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები
განმავითარებელი, კომენტარები
5.










დრო და ჩვენ









8
მოსწავლეებმა დააზუსტონ საკუთარი წარმოდგენები დროისა და დროის შუალედების შესახებ. ისაუბრონ წელიწადის თითოეულინ დროის დამახასიათებელ ნიშან-თვისებაზე
















პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.სახალისომ თამში „აბა გამოიცანი“, ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“

პლაკატი წელიწადის დროები. ბუკი. საწრე კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.




განმავითარებელი, კომენტარები








6.









ვიანგარიშოთ 20-ის ფარგლებში









38
მოსწავლეებმა განივითარონ 14-4 და14-10 გამოთვლების შესრულების უნარ-ჩვევები განივითარონ გამოთვლითი უნარ ჩვევები. გაეცნონ რიცხვითი ღერძის ცნებას და ისწავლონ მისი განვითარება

მათ.1.1;1.2;1.4; 1.6; 1.8; 1.9; 1.10; 1.13; 1.14







პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“ „სიტყვების დაჯგუფება შინაარსის მიხედვით.
ბუკი.
საწრე კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.სახაზავი, ფანქარი


განმავითარებელი, კომენტარები
7.



რა ვისწავლეთ
11
მოსწავლეებმა განივითარონ გამოთვლითი უნარ-ჩვევები. დაკვირვების შრედეგად გამოკვეთონ საგანთა შორის კავშირები და კანონზომიერებები
მათ.1.1;1.2;1.4; 1.6; 1.8; 1.9; 1.10; 1.13; 1.14. 1. 15;

პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია, ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.სახელმძღვანელოს პლაკატები

განმავითარებელი, კომენტარები
N
თემა
საათ. რაოდ
დრო

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
გამოვიცნოთ რიცხვები და ფიგურები
გავარკვიოთ საგანთა განლაგება
ადრე-გვიან
ფერი, ფორმა, ზომა
იმდენი რამდენიც
მეტი-ნაკლები
სამკუთხედი კვადრატი წრე
წერტილი და მონაკვეთი
რიცხვი1 ციფრი 1
რიცხვი2 ციფრი 2
რიცხვი2 ციფრი 3
შეკრება
რიცხვი4 ციფრი 4
გამოკლება
რიცხვი5 ციფრი 5
რიცხვი6 ციფრი 6
რიცხვი7 ციფრი7
 რიცხვი8 ციფრი 8
მეტობისა და ნაკლებობის ნიშნები
რიცხვი9 ციფრი 9
რიცხვი 10
რა ვისწავლეთ რა ვიცით
მივუმატოთ 1
გამოვაკლოთ 1
ამოცანა
მივუმატოთ 3 გამოვაკლოთ 3
გავზარდოთ რიცხვი შევამცირპოთ რიცხვი
მივუმატოთ 4 გამოვაკლოთ 4
შეკრების თვისება
მივუმატოთ 5 გამოვაკლოთ 5
ვიანგარიშოთ გამოვთვალოთ
მივუმატოთ 6 გამოვაკლოთ 6
მივუმატოთ 9 გამოვაკლოთ 9
რამდენით მეტი რამდენით ნაკლები
შევავსოთ 10-0მდე შეკრების ცხრილი
შევადგინოთ ფიგურები
დავთვალოთ საგნები
11; 12;
რიცხვი11
რიცხვი12
რიცხვი13
რიცხვი14
რიცხვი15
რიცხვი16
რიცხვი17
რიცხვი18
რიცხვი19
რიცხვი20
გეომეტრიული ფიგურები
წელიწადის ოთხი დრო
დროის გაზომვა
საათი
გამოვაკლოთ
შევკრიბოთ
გამოვიყენოთრიცხვითი ღერძი
ჩვენი ფული
ამოვხსნათ ამოცანები
მივუმატოთ 9
მივუმატოთ 8
მივუმატოთ 7
მივუმატოთ 6
შეკრების ცხრილი
გამოვაკლოთ11
გამოვაკლოთ12
გამოვაკლოთ13
გამოვაკლოთ14
გამოვაკლოთ15
გამოვაკლოთ16
გამოვაკლოთ17
რიცხვები და მოქმედებები
შეკრება და გამოკლება
გეომეტრიული ფიგურები და კანონზომიერებები
გამეორება
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
1
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
4
2
2
1
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
1
1
1
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
1
2
2
2
2
2
2
2
2
1
1


12.09
17.09
18.09
19.09
23.09
24.09
25.09
26.09
30.09
1-2.10
3-7.10
8-9.10
16-17.10
21=22.10
23-24.10
28-29.10
30-31.10
4-5.11
6-7-.11
11-12.11
13-14.11
18.11
19-20.11
21-25.11
26-27.11
28-2.12
3-4.12
5-9.12
10-11.12
12-16.12
17-18.12
19-20.12
21-22.12
20-21.01
22-27.01
28-29.01
30-31.01
3.02
4-5.02
6-7.02
10-11.02
12-13.02
14-17.02
18-19.02
20-21.02
24-25.02
26-27.02
28-4.03
5.03
6.03
7.03
11.03
12.03
14.03
17.03
19.03
20.03
24.03
26.03
30.03
2.04
4.04
7.04
9.04
11.04
15.04
22.04
23-24.04
24-25.04
28-29.04
1-2.05
5-6.05





No comments:

Post a Comment