სილაბუსი
მასწავლებლის
სახელი და გვარი: ზაირა რევაზიშვილი
საკონტაქტო ინფორმაცია:
591818273
სასწავლო საგნის
სახელწოდება: მათემატიკა
სწავლების კლასი: III
სასწავლო საგნის
ხანგრძლივობა: 1 წელი
საათების რაოდენობა:
I კლასი-5 საათი
სასწავლო კურსის
ზოგადი აღწერა: თანამედროვე ეპოქაში მათემატიკა ცხოვრების განუყრელი
ნაწილია. იგი გამოიყენება ადამიანის საქმიანობაა გარემოს დაცვასა და აღფგენა. კეთილმოწყობაში,
სოციალურ მადაწყვეტილებათა მიღებაში. აგრეთვე
აღსანიშნავია მათემატიკის განსაკუთრებული როლი კაცობრიობის განვითარებაში და
თანამედროვე ცივილიზაციის ჩამოყალიბებაში. საინფორმაციო და გამოთვლითი ტექნოლოგიების
განვითარება, სივრცე-დროის სტრუქტურის უკეთ გააზრება .ბუნებაში არსებული მრავალი კანონზომიერების
აღმოჩენა და აღწერა , ნათლად წარმოაჩენს მათემატიკის სამეცნიერო და კულტურულ ღირებულებებს
სასწავლო საგნის
სტატუსი მოცემულ კლასში: ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული
სავალდებულო საგანი.
სასწავლო საგნის
მიზანი და ამოცანები;
. მოსწ. აზროვნმების უნარის განვითარება
.დედუქციური და ინდუქციური მსჯელობის მხედველობათა დასაბუთების
მოვლენებისა და ფაქტების ანალიზის უნარის განვითარება
. მათემატიკის, როგორც საზოგადოებრივი კულტურის შემადგენელი
ნაწილის გაცნობიერება.
.ცხოვრებისეული ამოცანების გადაწყვეტა საჭირო ცოდნის
გადაცემა და ცოდნის გამოყენების უნარის განვითარება
ამოცანები:
ძირითადი უნარ ჩვევები რომელთა გამომუშავებასაც ხელს
უწყობს მათემატიკის სასკოლო კურსი:
. მსჯელობა-დასაბუთება
.კომუნიკაცია
.მოდელირება
.პრობლემის გადაჭრა
.დამოკიდებულება
სასწავლო საგნის
აუცილებელი საბაზო კომპონენტები:
იმისათვის რომ მოსწავლემ წარმატებით აითვისოს მე-3 კლასის
ესგ-თი გათვალისწინებული შედეგი ამისათვის მათ უნდა იცოდნენ: მოსწავლეს შეუძლია შეუსაბამოს
რიცხვები და რიცხვითი სახელები, ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა რიცხვები და რიცხვითი სახელებს შორის დამოკიდებულებები
და შეკრება გამოკლების მოქმედებები . განახევრება გაორმაგების მოქმედებების შესრულება
და მათი დაკავშირება შეკრება-გამოკლებასთან
კურსის ორგანიზაცია:
საკლასო მენეჯმენტის
ხერხები:
.ინდივიდუალური
წყვილებში
ჯგუფური
მთელი კლასი
მეცადინეობის
ფორმები:
ლექციური, პრაქტიკული, პრეზენტაცია, კომბინირებული.
სწავლების მეთოდები:
პრობლემური, ტრადიციული.
სასწავლო კურსის
შეფასება:
შეფასების ტიპები:
მიმდინარე-განმავითარებელი
შემაჯამებელი-განმავითარებელი
განმავითარებელი შეფასება წარმოადგენს კომენტარებს,
რჩევებს, რეკომენდაციებს წერილობით ან ზეპირი სახით.
აკადემიური შეფასების
კომპონენტები: საკლასო დავალება, შემაჯამებელი დავალება
შეფასების ფორმები:ზეპირი
გამოკითხვა, წერითი სამუშაო, ტესტირება, პორტფოლიო, თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება.
რესურსები:
მოსწავლის სახელმძღვანელო:
მათემატიკა-ირინა რუხაძე
მასწავლებლის
სახელმძღვანელო: მათემატიკა -ირინა რუხაძე
დამხმარა სახელმძღვანელო:
მათემატიკა -გოგიშვილი
თვალსაჩინოება:პლაკატები:,
გეომეტრიული ფიგურები. გამრავლების ტაბულა, სასწორი. საათი. სიგრძის საზომი საშუალებები
ტექნიკური საშუალებები:
ბუკი
ადამიანური რესურსები:
მისაღწევი შედეგები:
მოსწ. შეუძლია ნატურალური რიცხვების გამოსახვა, შედარება და დალაგება პოზიციური სისტემის
გამოყენებით. შეკრება-გამოკლების შესრულების რომელიმე ხერხის გამოყენებით. გამრავლება-გაყოფის
მოქმედებების შესრულება დაკავშირება საგნებისა და ნახატების პერიოდული განლაგება საგნებს
შორის შესაბამისობის გავრცობა, ტოლობის შედგენა, გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა, ბრტყელი
ფიგურების გრაფიკულად გამოსახვა. დისკრეტუ;ლი რაოდენობრივი და თვ ისობრტივი მონაცემების
მოწესრიგება და ინტერპრეტირება.
N
|
თემის სათაური
|
საათ.
რაოდ.
|
თემის შესწავლის მიზანი
|
მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები
|
აქტივობები და მეთოდები
|
რესურსები
|
შეფასების მეთოდები და კრიტერიუმები
|
|||
1.
|
რა ვისწავლეთ რა ვიცით
|
10
|
მოსწავლეებმა გაიმეორონ მეორე კლასში შესწავლილი საკითხები.
წაიკითხონ და გამოსახონ რიცხვები, განმარტონ რიცხვების სახელწოდება, მოახდინონ ათობითი
პოზიციური სისტემის დემონსტრირება სხვადასხვა მოდელის გამნოყენებით. მოსწ. განიმტკიცონ
1-დან 100-მდე რიცხვების შედარების უნარ-ჩვევები ზრდადობით ან კლებადობით დაალაგონ
|
|
პროვოცორება, კითხვა-პასუხი, მასწვლებლის მინი ლექცია. ბუკზე მუშაობა გაკვეთილის შეჯამება
|
რვეული, საწერ კალამი, ფერადი ფანქრები, სახატავი
რვეული, ბუკი. სახელმძღვანელოს პლაკატები
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
2.
|
რიცხვები 1-დან 1000-მდე
|
15
|
მოსწ. განივითარონ მრგვალი ასეულების წაკითხვის გამოსახვის
უნარი, განმარტონ ამ რიცხვების სახელი, მოახდინონ ათობითი პოზიციური სისტემის დემონსტრირება
სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით
|
მათ.1.1-1; 1.1-3; 1.1-4;1.2-1; 1.2-2;1.2-3;1.3-1;1.4-1;
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.მოძრავ
ანბანზე მუშაობა, ბუკზე მ უშაობა
|
სახელმძღვანელოს პლაკატები. ბუკი. საწრე კალამი. რვეული.
სახელმძღვანელოს პლაკატები.სახატავი მასალები.
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
3.
|
გეომეტრიული ფიგურები
|
12
|
თვისობრივი და რაოდენობრივი ნიშნების გამოყენებით
ფიგურების აღწერის უნარის განვითარება. გეომეტრიული ფიგურების წვეროების ასოითი აღნიშვნის
უნარის განვითარება
|
მათ.1.3-1,2,3,4;1.4-2,3;1.5-1; 1.7-1,2;;
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.სახელმძღვანელოს
რვეულზე მუშაობა, ბუკზე მ უშაობა.“ჯადოსნური ყუთი“
|
სახაზავი, ფანქარი, ფარგალი ფერადი ფურცლები. მაკრატელი.
ბუკი. საწრე კალამი. რვეული.
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
4.
|
შეკრება და გამოკლება
|
21
|
მოსწავლეებმა განივითარონ მოქმედებათა \თანამიმდევრობის
გამოყენების უნარ-ჩვევები ზეპირი ზეპირი ანგარიშისას ან მარტივი რიცხვითი გამოსახულების
მნიშვნელობის პოვნისას. კონკრეტული მაგალითისთვის შეარჩიონ და ნგამოიყენონ ზეპირი ანგარიშის სხვადასხვა ხერხი
|
მათ.1.1-1,2,3,4;1.2-1,2,3,4,5;1.3-3,4;
1.4-2,3,4; 1.5-2;
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
სახელმძღვანელოს რვეულზე მუშაობა, ბუკზე
მ უშაობა.
|
სხვადასხვა საგნები ბუკი. საწრე კალამი. რვეული.
.ბარათები რიცხვებით და მოქმედებებით
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
5.
|
სიგრძე და მანძილი
|
11
|
მოსწავლემ განივითაროს საგნების წრფივი ზომების არასტანდარტული
ერთეულებით გაზომვის უანარ-ჩვევები, გაეცნონ სიგრძის სტანდარტული საზომ ერთეულს,
განივითარონ საგნების წრფივი ზომების დადგენის უნარ-ჩვევები
|
მათ.2.1; 2.2; 2.3; 2.4; 4.2; 4.4;9.1; 9.2;
10.1; 10.2; 10.3
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.სახალისომ
თამში „აბა გამოიცანი“, ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“
|
. ბუკი. საწრე კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.
სახაზავი, ფანქარი
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
6.
|
მათემატიკა და ჩვენ
|
15
|
მოსწავლეებმა განიმტკიცონ დროითი წარმოდგენები. განივითარონ
საათის მეშვეობით დროის განსაზღვრის უნარ0-ჩვევა.საათის ცნობის უნარ-ჩვევა.
|
მათ.2.1; 2.2; 2.3; 2.4; 4.2; 4.4; 10.1; 10.2;
10.3
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.
ბუკზე მ უშაობა.
|
ბუკი.
საწრე კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.საათი.
კალენდარი
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
7.
|
მოვაწესრიგოთ და წარმოვადგინოთ მონაცემები
|
11
|
მოსწავლეებმა განივითარონ არაუმეტეს ორი ნიშნით მონაცემთა
და ფიგურათა დაჯგუფების უნარ-ჩვევები. ისწავლონ დაჯგუფების ნიშნის დასახელება განივითარონ
რაოდენობრივი მონაცემების ზრდადობისა და კლებადობის მიხედვით დალაგება
|
მათ.2.1; 2.2; 2.3; 2.4; 5.1; 6.1; 6.3; 10.1;
10.2; 10.3;
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.ელექტრონული
საათების მოდელები, კალენდარი
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
8.
|
გამრავლება
|
15
|
მოსწავლეები გაეცნონ გამრავლების არსს,მრავალჯერადი
შეკრებით. მოახდინონ გამრავლების მოქმედების
დემონსტრირება. გაეცნონ გადანაცვლებადობის თვისებას
|
მათ.3.1; 3.2; 3.3; 3.4; 6.1; 6.2; 12.1; 12.2;
13.1; 13.2
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.სახელმძღვანელოზე და მის რვეულზე მუშაობა
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
9
|
გაყოფა
|
28
|
მოსწავლეები გაეცნონ გაყოფას. განივითარონ გაყოფის
მოქმედების დემონსტრირების უნარ-ჩვევები
|
მათ.3.1; 3.2; 3.3; 12.1; 12.2; 13.1; 13.3
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.სახელმძღვანელოზე და მის რვეულზე მუშაობა
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები. გამრავლების
ტაბულა
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
10
|
სივრცითი ფიგურები
|
7
|
მოსწავლეებმა განივითარონ ყოფითი დანიშნულების საგნებში
ფიგურათა მოდწელების გროვაში სივრცითი გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობის უნარ-ჩვევა
|
მათ.3.1; 3.2; 3.3; 8.1; 8.2; 13.1; 13.3
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.სახელმძღვანელოზე და მის რვეულზე მუშაობა
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები. სივრცითი
გეომეტრიული ფიგურწები
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
11
12
13
|
რიცხვითი გამოსახულება
შევაგროვოთ და განვმარტო
1000-ზე მეტი რიცხვები
|
12
11
11
|
მოსწავლეებმა გაიხსენონ მე-2 კლასში შესწავლილი მასალან
რიცხვითი გამოსახულების შესახებ ისწავლონ ზეპირი ანგარიშის ხერხების გამოყენება.
მოსწავლეებმა განივითარონ მითითებული ობიექტის შესახებ
ტექსტში არსებული მონაცემების ამოკრების
უნარ-ჩვევა
ბავშვებმა განივითარონ ოთხნიშნა რიცხვების წაკითხვის
ჩაწერის და გამოსახვის უნარ-ჩვევა
|
მათ.3.1; 3.2; 3.3; 7.1; 7.2; 8.1; 8.2
მათ. 4.1; 7.1; 7.2; 7.3; 11.1; 11.3;
მათ.1.1; 1.2; 1.3; 1.4; 1.5;
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.სახელმძღვანელოზე და მის რვეულზე მუშაობა
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.სახელმძღვანელოზე და მის რვეულზე მუშაობა
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.სახელმძღვანელოზე და მის რვეულზე მუშაობა
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები. სივრცითი
საბავშვო ჟურნალები. წიგნები.გასაზომი საგნები
საბავშვო ჟურნალები. წიგნები.გასაზომი საგნები
|
განმავითარებელი, კომენტარები
განმავითარებელი, კომენტარები
განმავითარებელი, კომენტარები
|
|||
N
|
თემა
|
საათ. რაოდ
|
დრო
|
|||||||
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
|
რიცხვები1-დან 100-მდე
რიცხვების დალაგება და შედარება
შეკრება და გამოკლება
ჩვენი ფული
გაორმაგება
განახევრება
გეოეტრიული ფიგურები
განვალაგოთ საგნები
დავაკვირდეთ კანონზომიერებას
ცხრილი და პიქტოგრამა
ასი, ორასი, სამასი
დავეროთ და ავიკითხოთ
შევკრიბოთ და გამოვაკლოთ ასეულები
ასეულები, ათეულები ერთეულები
სამნიშნა რიცხვები
ფული და საყიდლები
რამდენი ათეულია რიცხვში
შევადაროთ სამნიშნა რიცხვები
სამნიშნა რიცხვის უახლოესი ათეული
სამნიშნა რიცხვის უახლოესი ასეული
რა ვიცით სამნიშნა რიცხვების შესახზებ
აღვნიშნოთ ფიგურების წვეროები ასოებით
დავხაზოთ ფიგურები
შევადგინოთ ფიგურა
დავყოთ ფიგურა ნაწილებათ
ფრჩხილები
მოქმედებათა შესრულების თანამიმდევრობა
გამოვთვალოთ ზეპირად
გამოვთვალოთ ადვილი ხერხით
შევავსოთ მრგვალ რიცხვამდე
დავშალოთ რიცხვები
გამოვიყენოთ რიცხვითი ღერძი
შევარჩიოთ გამოთვლის ხერხი
შევკრიბოთ დიდი რიცხვები
შევკრიბოთ ქვეშმიწერით
გამოვაკლოთ ქვეშმიწერით
გავზომოთ საგნების სიგრძე
სანტიმეტრი
დეციმეტრი
მეტრი
მონაკვეთის სიგრძე
ფიგურის გვერდების სიგრძე
მანძილი საგნებს შორის
რა დროა საათზე?
კალენდარი
გავზომოთ დრო
გავზომოთ საგნების სიგრძე
დავაჯგუფოთ მონაცემები
დავაჯგუფოთ ფიგურები
დავალაგოთ მონაცემ,ები
ცხრილი
პიქტოგრამა
რა ვისწავლეთ
გამრავლება
რა არის გამრავლება
გამრავლების თვისება
თანამამრავლი, მამრავლი
ერთზე გამრავლება
ნულზე გამრავლება
რა ვისწავლეთ
კიდევ ერთი მოქმედება
რა არის გაყოფა
გასაყოფი. გამყოფი, განაყოფი
გამრავლება და გაყოფა
2-ზე გამრავლება და გაყოფა
3-ზე გამრავლება და გაყოფა
4-ზე გამრავლება და გაყოფა
5-ზე გამრავლება და გაყოფა
6-ზე გამრავლება და გაყოფა
7-ზე გამრავლება და გაყოფა
8-9-ზე გამრავლება და გაყოფა
გამრავლების ცხრილი
რა ვისწავლეთ
ბრტყელი და სივრცითი ფიგურები
ამოვიცნოთ სივრცითი ფიგურები
წახნაგი, წიბო, წვერი
რა ვისწავლეთ
რა ვიცით რიცხვითი გამოსახულების შესახებ
შევადაროთ რიცხვითი გამოსახულება
რიცხვითი გამოსახულების ტოლი მნიშვნელობები
უცნობი შესაკრები
უცნობი საკლები, მაკლები
უცნობი თანამამრავლი, გამყოფი
უცნობი გასაყოფი
რა ვისწავლეთ
ვისწავლოთ ტექსტის გააზრება
დასვით კითხვები
შევაგროვოთ მონაცემები
დავახასიათოთ მონაცემთა ერთობლიობა
პიქტოგრამა
რა ვისწავლეთ
ერთი ათასი, ორი ათასი...
ჩავწეროთ და ბწავიკითხოთ რიცხვები
ათასეულები ასეულები ათეულები
რიცხვების უახლოესი ათასეული
შევადაროთ რიცხვები
შევკრიბოთ რიცხვები
გამოვაკლოთ რიცხვები
რა ვისწავლეთ
რიცხვები და მოქმედებები
გეომეტრიული ფიგურები
პიქტოგრამა და ცხრილი
გამეორება
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
2
1
2
1
2
2
3
2
1
1
1
2
1
1
2
1
1
2
3
1
2
2
2
1
1
2
2
1
1
1
1
1
2
2
2
1
1
1
2
2
1
1
1
1
3
1
2
2
2
2
2
2
2
2
2
1
1
2
3
1
1
1
2
2
2
2
2
1
1
2
2
2
2
2
2
2
1
1
2
1
1
2
1
1
1
|
17.09
18.09
19.09
20.09
23.09
24.09
25.09
26.09
27.09
30.09
1.10
2.10
3.10
4.10
7.10
8.10
9.10
11.10
16.10
17.10
21.10
22.10
24.10
18.10
31.10
4.11
5.11
6.11
7.11
11.11
12.11
13.11
15.11
18.11
19.11
21.11
26.11
27.11
29.11
3.12
5.12
6.12
9.12
11.12
13.12
14.12
20/01
21.01
22.01
22.01
24.01
28.01
30.01
31.01
3.02
4.02
6.02
10.02
11.02
13.02
14.02
18.02
19.02
20.02
24.02
26.02
28.02
5.03
7.03
11.03
13.03
17.03
19.03
20.03
21.03
25.03
28.03
30.03
1.04
2.04
7.04
10.04
15.04
22.04
25.04
28.04
29.04
1.05
5.05
7.05
13.05
15.05
19.05
22.05
13.05
27.05
29.05
30.05
31.05
3.06
4.06
5.06
|
|||||||
No comments:
Post a Comment