სილაბუსი
მასწავლებლის
სახელი და გვარი: ზაირა რევაზიშვილი
საკონტაქტო ინფორმაცია:
591 818273
სასწავლო საგნის
სახელწოდება: ქართული ენა
და ლიტერატურა
სწავლების კლასი: I
სასწავლო საგნის
ხანგრძლივობა: 1 წელი
საათების რაოდენობა:
I კლასი-7 საათი
სასწავლო კურსის
ზოგადი აღწერა: ქართული ენისა და ლირეტატურის სტანდარტის ბირთვს წარმოადგენს
ენა, როგორც პიროვნების თვითგამოხატვის , აზრის ჩამოყალიბების და გადაცემის საშუალება,
ენობრივი უნარ-ჩვევები უნდა წარმოვადგინოთ არა როგორც მათი შემხვევითი ნაკრები, არამედ
როგორც ერთი მთლიანი სისტემა. მან ხელი უნდა შეუწყოს პიროვნების პირადი, ცხოვრებისეული
, სოციალური თუ პროფესიული სირთულეების დამოუკიდებლად დაძლევის პროცესს, ვინაიდან ქართული
ენა მხოლოდ ართ-ართი სასწავლო საგანი კი არ არის, არამედ სხვა საგანთან განსხვავებითბ
სწავლების ენაა.
სასწავლო საგნის
სტატუსი მოცემულ კლასში: ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული
სავალდებულო საგანი.
სასწავლო საგნის
მიზანი და ამოცანები; პიროვნების
საერთო კულტურა, საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ-ჩვევები, სწორედ მშობლიური ენის
საფეხურზე ყალიბდება. ის ქმნის ძირითად ბაზისს , რომელსაც ეფუძნება ადამიანის თავისუფალი
განვითარების მთელი შემდგომი პროცესი. სწორედ ამის გათვალისწინებით განისაზღვრება ქართული
ენისა და ლიტერატურის ეს ძირითადი მიზნები:
. განუვითარდეს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები
.გამოიმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა
.ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი , შემოქმედებითი და რეფლექსური
აზროვნების უნარი
.შეიყვაროს კითხვა, გააცნობიეროს ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო
კულტურა, როგორც ცვლილებისა და განვითარების მუდმივი პროცესი
ამოცანები:
.კლიგრაფიული კულტურის გამომუშავება
.ლექსიკური მარაგის შევსება-გამდიდრება
.მსჯელობის უნარის განვითარება
.დისკუსიებში მონაწილეობა
.საგანმანათლებლო მიზნით სხვადასხვა რესურსით სარგებლობა
.სამეტყველო ეტიკეტის ნორმების დაცვა
.სხვადასხვა სახის , სტილის ან ჟანრის ტექსტების ანალიზისა
და შექმნის ინარის გამომუშავება
.ორატოგრაფიული და პუნქტუაციური ნორმების სათანადოდ
გამოყენება
სასწავლო საგნის
აუცილებელი საბაზო კომპონენტები: იმისათვის რომ
პირველ კლასში მოსწავლემ შეძლოს წლის ბოლოს მისაღწევ შედეგზე გასვლა , მას უნდა ჰქონდეს
შემდეგი ცოდნა:ითვლიდეს 10-მდე, ცნობდეს ფერებს, შეეძლოს შინაური და გარეული ცხოველების
და ფრინველების დასახელება და გარჩევა, კვირის დღეების, წელიწადის დროების ჩამოთვლა.
კურსის ორგანიზაცია:
საკლასო მენეჯმენტის
ხერხები:
.ინდივიდუალური
წყვილებში
ჯგუფური
მთელი კლასი
მეცადინეობის
ფორმები:
ლექციური, პრაქტიკული, პრეზენტაცია, კომბინირებული.
სწავლების მეთოდები:
პრობლემური, ტრადიციული.
სასწავლო კურსის
შეფასება:
შეფასების ტიპები:
მიმდინარე-განმავითარებელი
შემაჯამებელი-განმავითარებელი
განმავითარებელი შეფასება წარმოადგენს კომენტარებს,
რჩევებს, რეკომენდაციებს წერილობით ან ზეპირი სახით.
აკადემიური შეფასების
კომპონენტები: საკლასო დავალება, შემაჯამებელი დავალება
შეფასების ფორმები:ზეპირი
გამოკითხვა, წერითი სამუშაო, ტესტირება, პორტფოლიო, თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება.
რესურსები:
მოსწავლის სახელმძღვანელო:
„დედა ენა“ - ნ. გორდელაძე, თ. კუხიანიძე
მასწავლებლის
სახელმძღვანელო:„დედა ენა“ - ნ. გორდელაძე, თ. კუხიანიძე
დამხმარა სახელმძღვანელო:
თვალსაჩინოება:პლაკატები:სახელმძღვანელოს
მიხედვით თითოეულ გაკვეთილის, წელიწადის დროები, შინაური და გარეული ცხოველები და ფრინვალები,
მწერები, ქვეწარმავლები.
ტექნიკური საშუალებები:
ბუკი
ადამიანური რესურსები:
მისაღწევი შედეგები:
მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და ადეკვატურად აღიქვას მარტივი ინფორმაცია, სწორად რეაგირება
ნაცნობ სამეტყველო სიტუაციებში გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.
მართლმეტყველებისელემენტარული წესების დაცვა. ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები. ანბანური პრინციპის
გაგება და გამოყენება. წერილობითი კოდის გაშიფვრა. ვიზუალურად გამოხატოს წაკითხულის
მოსმენილი ტექსტით აღძრული შთაბეჭდილებები. გამომუშავებული აქვს წიგნთან მუშაობის საწყისი
ჩვევები. ტექსტის სტრუქტურის აღქმა. ანბანის ყველა ასოს გამოწერა. მარტივი წინადადებების
გადაწერა შედგენა
N
|
თემის სათაური
|
საათ.
რაოდ.
|
თემის შესწავლის მიზანი
|
მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები
|
აქტივობები და მეთოდები
|
რესურსები
|
შეფასების მეთოდები და კრიტერიუმები
|
1.
|
წინასაანბანო პერიოდი
|
|
მოსწავლეთა მომზადება წიგნზე გადასასვლელად. განუვითარდეს
მოსწავლეს ვარჯიში მეტყველებაში. მოტორიკის განვითარება
|
ქართ. 1.1;1,2;
|
პროვოცორება, კითხვა-პასუხი, მასწვლებლის მინი ლექცია. ბუკზე მუშაობაგაკვეთილის შეჯამება
|
რვეული, საწერ კალამი, ფერადი ფანქრები, სახატავი
რვეული, ბუკი
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
2.
|
ქართული ანბანი
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ასო-ბგერების ამოცნობა, სიტყვების
დამარცვლით წაკითხვა, მარცვლებში ხმოვანი და თანხმოვანი ასოების ამოცნობა,ნიმუშის
მიხედვით ასოს სიტყვის დაწერა.
|
ქართ.1.1; 1.2; 1.6; 1.12
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.მოძრავ
ანბანზე მუშაობა, ბუკზე მ უშაობა
|
მოძრავი ანბანი. ბუკი. საწრე კალამი. რვეული. საანბანო
პერიოდოს პლაკატები.სახატავი მასალები.
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
3.
|
გაზაფხულის შემოსვალა
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის
აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ. საგნის, მოვლენის დამოუკიდებლად აღწერა
|
ქართ.1.1;1.2;1.4; 1.6;
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.მოძრავ
ანბანზე მუშაობა, ბუკზე მ უშაობა.
|
მოძრავი ანბანი. ბუკი. საწრე კალამი. რვეული. პლაკატები
„წელიწადის დროები“ მცენარეები“ .სახატავი მასალები
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
4.
|
სწავლის სიყვარული
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის
აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ. საგნის, მოვლენის დამოუკიდებლად აღწერა
|
ქართ.1.1;1.2;1.4; 1.6; 1.8; 1.9; 1.10; 1.13;
1.14
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.მოძრავ
ანბანზე მუშაობა, ბუკზე მ უშაობა.
|
მოძრავი ანბანი. ბუკი. საწრე კალამი. რვეული. .სახატავი
მასალები
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
5.
6.
|
ბუნების შვილები
ცხოველები ლექსებსა და მოთხრობებში
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის
აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ. საგნის, მოვლენის დამოუკიდებლად აღწერა
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის
აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ. საგნის, მოვლენის დამოუკიდებლად აღწერა
|
ქართ.1.1;1.2;1.4; 1.6; 1.8; 1.9; 1.10; 1.13;
1.14
ქართ.1.1;1.2;1.4; 1.6; 1.8; 1.9; 1.10; 1.13;
1.14
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.მოძრავ
ანბანზე მუშაობა, ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია.მოძრავ
ანბანზე მუშაობა, ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“ „სიტყვების დაჯგუფება
შინაარსის მიხედვით.
|
მოძრავი ანბანი. ბუკი. საწრე კალამი. რვეული. .სახატავი
მასალები.შინაური და გარეული ფრინველებისა და ცხოველების პლაკატებიბუკი.
საწრე კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.შინაური
და გარეული ფრინველებისა და ცხოველების პლაკატები
|
განმავითარებელი, კომენტარები
განმავითარებელი, კომენტარები
|
7.
|
ოთხი დრო
|
|
მოსწავლეებმა გაარჩიონ და ჩამოთვალონ წელიწადის დროები.მოსწავლეებმა
შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის
მიმართ. საგნის, მოვლენის დამოუკიდებლად
აღწერა
|
ქართ.1.1;1.2;1.4; 1.6; 1.8; 1.9; 1.10; 1.13;
1.14. 1. 15;
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“ „სიტყვების დაჯგუფება შინაარსის მიხედვით.
წინადადებაში გამოტოვებული სიტყვების ჩასმა.
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.წელიწადის
დროებისპლაკატები
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
8
|
იგავ-არაკები
|
|
მოსწავლე გაეცნოს იგავ-არაკის რაობას.მოსწავლეებმა
შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის
მიმართ. საგნის, მოვლენის დამოუკიდებლად
აღწერა
|
ქართ.1.1;1.2;1.4; 1.6; 1.8; 1.9; 1.10; 1.13;
1.14; 1.15
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“ „სიტყვების დაჯგუფება შინაარსის მიხედვით.
წინადადებაში გამოტოვებული სიტყვების ჩასმა.
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.
ბუკი
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
9.
|
ცა და მიწა
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის
აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხული ტექსტის მიმართ. ახალი სიტყვების
გამოყენებით საგნის მოვლენის დამოუკიდებლად აღწერა
|
ქართ. 1.1;1.2;1.4;1.7;1.13;1.14
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“ „სიტყვების დაჯგუფება შინაარსის მიხედვით.
წინადადებაში გამოტოვებული
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.
ბუკი
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
10
|
ცუდი და კარგი
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის
აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხული ტექსტის მიმართ. ახალი სიტყვების
გამოყენებით საგნის მოვლენის დამოუკიდებლად აღწერა
|
ქართ. 1.1;1.2;1.4;1.7;1.13;1.14
|
სიტყვების ჩასმა.
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“ „სიტყვების დაჯგუფება შინაარსის მიხედვით.
წინადადებაში გამოტოვებული სიტყვების ჩასმა.
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.
ბუკი
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
11.
|
იყო და არა იყო რა
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის
აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხული ტექსტის მიმართ. ახალი სიტყვების
გამოყენებით საგნის მოვლენის დამოუკიდებლად აღწერა
|
ქართ. 1.1;1.2;1.4;1.7;1.13;1.14
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“ „სიტყვების დაჯგუფება შინაარსის მიხედვით.
წინადადებაში გამოტოვებული სიტყვების ჩასმა.
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.
ბუკი
|
განმავითარებელი, კომენ
|
12.
|
ისტორიული ამბები
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის
აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხული ტექსტის მიმართ. ახალი სიტყვების
გამოყენებით საგნის მოვლენის დამოუკიდებლად აღწერა
|
ქართ. 1.1;1.2;1.4;1.7;1.13;1.14
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“ „სიტყვების დაჯგუფება შინაარსის მიხედვით.
წინადადებაში გამოტოვებული სიტყვების ჩასმა.
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.
ბუკი
|
განმავითარებელი, კომენტარები
|
13.
14.
|
აბა გამოიცანი
სიტყვის კონა
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის
აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხული ტექსტის მიმართ. ახალი სიტყვების
გამოყენებით საგნის მოვლენის დამოუკიდებლად აღწერა
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის
აღქმა, თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხული ტექსტის მიმართ. ახალი სიტყვების
გამოყენებით საგნის მოვლენის დამოუკიდებლად აღწერა
|
ქართ.1.1; 1.2; 1.3; 1.6; 1.7; 1.14
ქართ.1.1; 1.2; 1.3; 1.6; 1.7; 1.14
|
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“ „სიტყვების დაჯგუფება შინაარსის მიხედვით.
წინადადებაში გამოტოვებული სიტყვების ჩასმა.
პროვოცირება კითხვა პასუხით. მასწავლებლის მინი-ლექცია,
ბუკზე მ უშაობა.აქტივობა „ჯადოსნური ყუთი“ „სიტყვების დაჯგუფება შინაარსის მიხედვით.
წინადადებაში გამოტოვებული სიტყვების ჩასმა.
|
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.
ბუკი
საწერ კალამი. რვეული. .სახატავი მასალები.
ბუკი
|
განმავითარებელი, კომენტარები
განმავითარებელი კომენტარებით
|
N
|
თემა
|
საათ. რაოდ
|
დრო
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
|
შემოდგომა
სკოლა
სინაური ცხოველები და ფრინველები
გარეული ცხოველები და ფრინველები
ოჯახი
ქუჩა
თამაში
წიგნის მაღაზიაში
ზამთარი
სპორტი
ზაფხული
ხელოვნება
ასო-ბგერა „ი“ და „ა“
ასო-ბგერა „თ“
ასო-ბგერა „ს“
ასო-ბგერა „ხ“
ასო-ბგერა „ო“
ასო-ბგერა „ე“
ასო-ბგერა „უ“
ასო-ბგერა „ძ“
ასო-ბგერა“გ“
ასო-ბგერა „მ“
ასო-ბგერა „შ“
ასო-ბგერა „კ“
ასო-ბგერა“ვ“
ასო-ბგერა „ფ“
ასო-ბგერა „ნ“
ასო-ბგერა „ზ“
ასო-ბგერა „რ“
ასო-ბგერა „ჩ“
ასო-ბგერა „დ“
ასო-ბგერა „ღ“
ასო-ბგერა „ქ“
ასო-ბგერა „დ“
ასო-ბგერა „გ“
ასო-ბგერა „ბ“
ასო-ბგერა „პ“
ასო-ბგერა „ყ“
ასო-ბგერა „ც“
ასო-ბგერა „ტ“
ასო-ბგერა „წ“
ასო-ბგერა „ფ“
ასო-ბგერა „ჯ“
ასო-ბგერა „ჟ“
ასო-ბგერა „ჰ“
ია
თებერვალი დადგაო
ბუდე
ყაყაჩოსა სიწითლითა
ხუთი თითი
ხუთი ხმოვანი
ნუცას სკოლა
ბავშვის სათვალე
მარცვალი
მსუნაგი და ბეჯითი
ნიბლია
კაკანა ქათამი
სავარცხლიანი ოფოფი
ყურცქვიტა კურდღელი
დიდი და მშვიდობიანი კამეჩი
პატარა ცხოველები
რას რა ჰყავს
ჩიტი და ვასო
მკვეხარა კამეჩი
ვანო,კატო და ჩიტი
კატა და ძეხვაი
აფრინდა ქორი
კუდა ხარი და ბუზები
პეპელა და ფუტკარი
ჩიტი და მელა
ოთხი დრო
რა დროა
მეცხვარე და მარტი
ქორი და იხვი
კოღო და ლომი
გვრიტი და მტრედი
ირემი
მწყერი და ღამურა
ნახატი და სიტყვა
მზე დედაა ჩემი
ჟუჟუნა წვიმა მოვიდა
ქურდი და მამლის ბოლო
ცრუ
საბრალო დედაბერი
მუხა და ლერწამი
ორი ღვთისნიერი ძმა
ბრძნული აზრები
ციხე-დარბაზი
თხა და ვენახი
მეფე ვახტანგ გორგასალი
შესაძლებელია
თამარ მეფე
მეფე ერეკლე
გლეხი და თივა
თავსატეხი
დრო
ქართული ლექსიკონი
გამეორება
|
|
|
No comments:
Post a Comment